نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

جوانان باید شبکه مهدویت در هرمزگان  را تقویت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به آغاز به کار بنیاد مهدویت در استان هرمزگان گفت:  جوانان باید شبکه مهدویت در استان را تقویت کنند  و فرهنگ مهدویت و فرهنگانتظار را باید در جامعه گسترش داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به آغاز به کار بنیاد مهدویت در استان هرمزگان گفت:  جوانان باید شبکه مهدویت در استان را تقویت کنند  و فرهنگ مهدویت و فرهنگانتظار را باید در جامعه گسترش داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۸۴۱
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس  با اشاره به آغاز به کار بنیاد مهدویت در استان هرمزگان گفت:  جوانان باید شبکه مهدویت در استان را تقویت کنند  و فرهنگ مهدویت و فرهنگانتظار را باید در جامعه گسترش داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده  در سخنرانی شب ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با تبریک این شب بزرگ   اظهار کرد: بنده از تمام افراد جامعه به خصوص جوانان در خواست دارم با تقویت شبکه مهدویت در طول سال برنامه های مختلفی را در تقویت فرهنگ مهدویت انجام دهند و نگذارند جامعه از فرهنگ انتظار فاصله بگیرد.

 وی در ادامه به بیان اهمیت نیمه شعبان پرداخت و گفت :هیچ شبی بالاتر از شب نیمه شعبان نیست و شب زنده داری در این شب دارای برکات بسیاری است.

وی افزود: خداوند در شب های قدر تقدیر ما را رقم می‌زند و در شب های ماه رمضان قطعی می کند، نیمه شعبان شبی است که با اتصال به امام زمان می توانیم خودمان را آماده شب قدر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان گسترده بودن مولف های حکومت امام زمان اولین مولفه را  حکومت صالحان بیان کرد و گفت :  در حکومت مهدوی صالحان حاکمیت دارند،افرادی که آماده هستند برای حکومت صالحان در قرآن کریم برای آنها مقامی را قائل شده است و در سوره  مزبور این وعده را خداوند به صالحان داده است و حکومت قطعا به دست صالحان خواهد افتاد.

وی افزود : صالحان در مسند مدیریت کشور قرار خواهند گرفت  و نمی شود انسان  های ضعیف و دارای مشکل را به عنوان حاکم قرار دهیم و توقع داشته باشیم حکومت صالحان را برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان دومین مولفه حکومت صالحان گفت: دومین مولفه حکومت حضرت مهدی (عج)  امت سازی است،همه صاحبان ادیان زیر چتر حکومت حضرت قرار خواهند گرفت و یکی از مسولیت های کنونی ما امت سازی است که فارغ از دین،رنگ و قوم  باید تشکیل شود.
رهبر انقلاب مسئله احیای امت اسلامی را در گام دوم انقلاب مطرح کرده است که با افق بلند امت سازی اسلامی گره خورده است.

وی اظهارکرد : سومین مرحله حکومت اما زمان (عج) تشکیل حکومت اسلامی است،فلسفه بعثت پیامبران تشکیل حکومت بوده است و ما زمانی که جمهوری اسلامی را تشکیل دادیم به جهت حرکت انقلاب اسلامی به سمت تشکیل حکومت اسلامی و زمینه ساز بودن ظهور است.


وی اضافه  کرد : حکومت دینی جزو اساس اسلام است و نگاه اسلام نگاهی همه جانبه در تمام موضوعات مانند، اجتماعی و سیاسی است در واقع اسلام دارای سیاست است و نگاه بلندی به مسائل اجتماعی دارد و در نگاه فردی محدود نمی شود.


امام جمعه بندرعباس گفت: چهارمین مولف حکومت امام زمان(عج)  کرامت انسان است،انسان ذاتا دارای کرامت است و کرامت انسانی باید حفظ شود  هر انسانی  با هر مذهب و رنگ و قومیتی باید کرامت انسانی داشته باشد تمامی انسان ها، بزرگ و عزیز و قابل احترام هستند.

مولفه اصلی حکومت امام زمان تحقق عدالت است، جامعه بشری چشم انتظار عدالت است و باید در تمام بخش های جامعه مانند عدالت اقتصادی ، اجتماعی و آموزشی باید عدالت برقرار باشد، باید بین ساکنین بشاگرد و مرکز نشینان  به یک چشم نگاه کرد‌

وی ادامه داد:در حوزه های آموزش و پرورش و  توضیع  امکانات استان های کم برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مرکز نشینان و استان های دیگر قابل مقایسه نیست و در حکومت حضرت عدالت به خوبی برقرار خواهد شد و دیگر شاهد ناعدالتی‌ نخواهیم بود.

وی افزود:جامعه امروز ما باید با فساد مبارزه کند،حکومت صالحان در مقابل حکومت فسادین قرار دارد و جامعه کنونی ما باید  در هر حوزه ای بامفسدین مبارزه و برخورد کند در حکومت حضرت مهدی (عج) در مقابل هر گونه فساد است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها